Intymność aplikacji mobilnych
Rynek aplikacji mobilnych jest jednym z najbardziej rozwijających się w Polsce. Dzieje się tak, ze względu na bardzo duże zainteresowanie klientów oraz potencjał jaki jest w firmach produkujących oprogramowanie do tego typu usług.
2015-12-29, 11:26

Coraz więcej konsumentów nie potrafi już sobie wyobrazić codziennego życia bez telefonu. Według raportu firmy Nielsena z aplikacji mobilnych korzystają przedstawiciele wszystkich grup wiekowych.

Powodem może być rosnąca w lawinowym tempie popularność smartfonów oraz tabletów. Sprzyja temu m.in. coraz lepsza oferta operatorów. Jednak jeszcze nie wszyscy użytkownicy potrafią wykorzystać potencjał posiadanych przez siebie urządzeń.

Intymny towar

Warto zauważyć, że produkty mobilne są towarami bardzo intymnymi. Spędzamy urządzeniami mobilnymi bardzo dużo czasu, nieraz nawiązując z nimi „więź”. Przykładem może tu być jeden z odcinków „Teorii Wielkiego Podrywu”, w którym jeden z bohaterów „zakochuje” się w Siri z iPhone.

W podziale na rodzaje urządzeń to smartfony w większym stopniu wykorzystywane są do codziennych czynności związanych z komunikacją i pozyskiwaniem informacji niezależnie od miejsca przebywania użytkownika. Tablety z kolei częściej służą rozrywce tj. oglądaniu filmów, słuchaniu muzyki, czy relaksowaniu się przy grach. Używane są raczej w domu niż poza nim.

„Miękkie” aplikacje mobilne

Projektanci aplikacji mobilnych szczególną uwagę zwracają na to żeby produkty były „miękkie”, czyli zaprojektowane w bardzo intuicyjny sposób.

Na rynku coraz więcej pojawia się firm produkujących aplikacje, ale również takich, które dają możliwość użytkownikowi samemu stworzenie swojej aplikacji.

Dzieje się tak, ponieważ tworzenie aplikacji mobilnych przestało już być zajęciem zarezerwowanym tylko dla wybranych. Obecnie koszt dostępu do potrzebnych narzędzi oraz bazy wiedzy jest tak niski, że coraz więcej osób stara się stworzyć aplikację mobilną, a następnie ją sprzedać.

Dlatego generatory aplikacji mobilnych przeznaczone są dla małych lub średnich przedsiębiorców lub zwykłych użytkowników, którzy za pomocą aplikacji chcą przekazać swoje usługi i produkty klientom.

Żyjemy w cyfrowym świecie

W obecnych czasach, aplikacje muszą realizować potrzeby użytkownika, który jest świadomym konsumentem. Świat posiadacza smartfona czy tabletu jest coraz bardziej cyfrowy, a bariera pomiędzy offline i online zaciera się. Dlatego też w aplikacjach mobilnych używane są powiadomienia push. Są to wiadomości, dzięki którym otrzymujemy powiadomienie o nowych ostrzeżeniach bez konieczności „wchodzenia” w aplikację.

W najbliższych latach programiści zapewne wymyślą kolejne rozwiązania, które jeszcze bardziej nas przybliżą do urządzeń mobilnych. 

KONTAKT / AUTOR
Karolina Kosek
Marketing Manager
Grupa SERVAQ
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.